هرآنچه باید درباره لباس کار دوبنده بدانید

در مورد لباس کار دوبنده

واقعاً مهم است که هنگام انتخاب «لباس کار دوبنده» به این فکر کنید که از لباس خود برای چه کاری استفاده خواهید کرد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید روی چه ویژگی‌هایی از این نوع لباس کار مانند جنس، سایز، رنگ و میزان راحتی تمرکز کنید.

اگر در یک مزرعه، مکانیکی یا هر کار دیگری فعالیت می‌کنید که به تحرک بیشتری نیاز دارد، لباس کار دوبنده شما باید نرم بوده و قابلیت تنفس (کاهش عرق کردن) داشته باشد. این مورد را می‌شود در هر زمینه کاری نیز اعمال کرد اما مهم است که ابتدا این مدل لباس کار را خوب بشناسید و سپس با بررسی بازار به خرید لباس کار دوبنده اقدام کنید.

 

تاریخچه لباس کار دوبنده

وقتی صحبت از لباس کار به میان می‌آید، لباس کار دوبنده به سر زبان می‌آید. این مدل لباس کار صدها سال است که توسط کارگران در سراسر جهان پوشیده می‌شود. لباس کار دوبنده که به «اورال مخصوص کار» مشهور است، در اوایل دهه 1900 لباس‌های کار محبوب کارگران در ایالات متحده آمریکا بودند.

لباس دوبنده و اورال هر دو لباسی هستند که تمام تنه شما را از گردن تا پایین می‌پوشانند. اما از نظر فنی، دوبنده‌ها فقط نیمه پایینی ناحیه تنه را می‌پوشانند (از یقه به پایین) و همچنین بدون آستین هستند. در حالی که لباس‌های اورال کل بالاتنه، از جمله شانه‌ها تا مچ پا را پوشش می‌دهند. بنابراین اساساً یک دوبنده نواحی شانه‌های شما را آزاد می‌گذارد در حالی که لباس‌های اورال شانه‌های شما را می‌پوشانند.

لباس کار دوبنده حرفه ای باعث می‌شد تا عناصر محیطی اعم از کثیفی و آلودگی پیراهن و شلوار اصلی کارگران را خراب نکند. با این حال، اکثر این مردان در واقع کشاورز یا کارگر مزرعه نبودند بلکه برخی از آنها حتی در شهرهایی مانند نیویورک به کارهای ساختمانی مشغول بودند. امروزه در اکثر کارهای فنی از لباس کار دوبنده استفاده می‌شود.

 

لباس کار تبلیغاتی

 

لباس کار دوبنده چیست؟

لباس کار پیش‌ بندی که با اصطلاح دوبنده شناخته می‌شود، نوعی لباس کار بلند است که توسط دو بند در دو طرف شانه سفت می‌شود. این مدل لباس کار به فرد کمک می‌کند تا در عین حل آزادی عمل زیادی برای کار با دست داشته باشد، همچنین از خود در برابر اثرات محیطی اعم از آب و هوا و کثیفی محافظت کند.

این لباس کار از پارچه محکمی ساخته می‌شود که در برابر پارگی مقاومت بالایی دارد. بنابراین اغلب به عنوان یک سرمایه گذاری نسبتاً طولانی مدت در نظر گرفته می‌شوند که می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد. لباس کار دوبنده را می‌توان توسط بندهای روی شانه‌ تنظیم کرد. مهم است که بندها را سفت ببندید تا در حین کار آویزان نشوند. با چنین طراحی ساده‌ای، ممکن است انتظار داشته باشید که این مدل لباس کار تنوع کمی دارد.

اما حقیقت این است که انواع مختلفی از لباس کار دوبنده وجود دارند. با این حال، ویژگی‌های مشترک همه لباس‌های کار دوبنده شامل داشتن دو بند قبل تنظیم، چند جیب در جلو و عقب و شکل سرتاسری از شانه تا مچ پا هستند.

یک لباس کار دوبنده برای هر کسی که نیاز به انجام کارهای فیزیکی زیاد در فضای باز دارد، ایده آل است. این لباس علاوه بر بادوام بودن می‌تواند بدن فرد را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه دارد. برخی از لباس‌های دوبنده معمولاً دارای دو جیب در جلو و دو جیب در عقب هستند که این جیب‌ها حمل ابزار و سایر وسایل کوچک را آسان می‌کند. این لباس‌ها را می‌توان با چکمه یا کفش‌های ایمنی پوشید.

 

ویژگی‌های لباس کار دوبنده

لباس کار دوبنده انتخابی ایده آل برای افرادی است که بیشتر اوقات در خارج از منزل کار می‌کنند و به چیزی راحت برای کار نیاز دارند. این لباس از آنجایی که از بیشتر قسمت‌های بدن محافظت می‌کند، برای فعالیت‌های ساده تا سخت مناسب است. در ادامه به ویژگی‌های لباس کار دوبنده اشاره می‌کنیم:

  • لباس کار دوبنده برای تمیز نگه داشتن لباس‌های شخصی شما در هنگام کار عالی هستند. کشاورزان، مکانیکی‌ها، برق کاران، تکنسین‌ها و سایر افراد می‌توانند از این لباس استفاده بسیار ببرند.
  • پوشیدن لباس کار دوبنده آسان است. تنها باید ابتدا پاهای خود را به داخل لباس ببرید، سپس لباس را به بالا بکشید و درنهایت، بندها را سفت کنید. کل زمان پوشیدن این لباس حداکثر 2 دقیقه زمان می‌برد.
  • تمیز کردن لباس کار دوبنده به دلیل یک تکه بودن، راحت است. اغلب به دلیل آنکه این لباس از پارچه جین تولید می‌شود، به اتو کشیدن نیاز ندارد.
  • لباس‌های دوبنده به دلیل باز بودن قسمت قفسه سینه تا شکم، به قابلیت تنفس و عدم عرق کردن کمک زیادی می‌کند. هوا از قسمت سینه به داخل لباس جریان پیدا می‌کند.
  • قابلیت تنظیم بندها به افراد اجازه می‌دهد تا لباس کار را بر اساس قد سایز کنند. اما برای راحتی بیشتر افراد با اندازه قد و توده بدنی متفاوت، این لباس کار در سایزهای کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ در دسترس هستند.
  • نوع پارچه مورد استفاده در ساخت این نوع لباس‌ها معمولاً جین و کتان است زیرا به راحتی تمیز می‌شوند و دوم بالایی دارند.

 

مزایای لباس کار دوبنده جین

کارگران، تکنسین‌ها و مهندسان لباس‌های دوبنده می‌پوشند زیرا این لباس‌ها کاربردی بوده و برای استفاده بسیار آسان هستند. این لباس‌های کار برای محافظت از فرد در برابر کثیف شدن طراحی شده‌اند اما عملکرد راحتی را نیز در اختیار افراد قرار می‌دهند. در ادامه به فواید لباس کار دوبنده لی اشاره می‌کنیم:

  • بسیاری از تجهیزات در محیط‌های کاری فنی می‌توانند خطرناک باشند، بنابراین این لباس‌ها احتمال آسیب دیدگی را کاهش می‌دهند.
  • کثیفی‌ها و آلودگی‌ها را از نقاط حساس بدن فرد دور نگه می‌دارد و باعث می‌شود تا تکنسین‌ها و متخصصان دغدغه ذهنی نسبت به کثیفی نداشته باشند.
  • سطح بالایی از راحتی را فراهم می‌کند. سبک طراحی این لباس باعث می‌شود که پوشیدن و در آوردن آن آسان شود.
  • در انواع شرایط آب و هوایی بادوام هستند. پارچه جین می‌تواند در برابر پارگی، آب و عوامل دیگر مقاوم باشد از بدن فرد در برابر خراش، سایش و آسیب پوستی محافظت کند.

 

انواع لباس کار

 

راهنمای خرید لباس دوبنده

اگر به ایمنی خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید یک لباس کار مخصوص به تن کنید، باید در زمان خرید لباس کار دوبنده به نکات مهم به شرح زیر توجه کنید:

 

دما و سطح فعالیت

کارگران و تکنسین‌های ساختمانی که ممکن است در زمستان در هوای سرد کار کنند، نسبت به کسانی که در محیط‌های بسته کار می‌کنند، به لباس‌های عایق‌ بندی شده نیاز دارد. اگر قرار است بیشتر روز فعال باشید، به لباسی نیاز دارید که در برابر نور خورشید تغییر رنگ ندهد و از شما در برابر سرما و گرما محافظت کند.

به دلیل باز شدن جلوی لباس دوبنده، امکان تهویه و عدم عرق کردن وجود دارد. فقط توصیه می‌کنیم اگر در آفتاب تابستان هستید، لباس دوبنده کتان را انتخاب کنید که ضخامت کمتری نسبت نوع جین داشته باشد.

 

انتخاب سایز مناسب

سایزبندی می‌تواند بر اساس قد و توده بدنی افراد متفاوت باشد. حتماً سایز لباس دوبنده را بررسی کنید تا محصول مناسب خود را خریداری کنید. به یاد داشته باشید که لباس کار باید به راحتی و بدون اینکه خیلی تنگ باشند به تن شما برود. ما باید بدانید که لباس کار دوبنده به گونه‌ای طراحی شده است که کمی گشاد باشد.

اما بهتر است یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید تا در لباس احساس آزادی بیشتری کنید. اگر سایز لباس کار شما به درستی انتخاب شود، این مکان را دارید آزادانه و راحت حرکت کنید و کارهای خود را انجام دهید.

 

مشخصات لباس کار

پارچه‌های کششی در نقاط خاصی از بدن (زانو، کمر و موارد دیگر) انعطاف ‌پذیری لازم را برای فراهم می‌کند.. نکته دیگر بند‌های قابل تنظیم هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا لباس را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید. ابزارها و همه لوازم ضروری شغلی خود را می‌توانید در جیب‌ها قرار دهید. به تعداد جیب‌ها توجه کنید زیرا اندازه و تعداد جیب‌ها رابطه مستقیمی با نوع فعالیت شما دارد. اگر برقکار هستید، پس به جیب‌های بیشتری نیاز دارید.

دیگر نکات مهم در خرید لباس کار دوبنده عبارتند از:

  • کیفیت بالای دوخت لباس کار
  • تناسب رنگ لباس کار با نوع فعالیت
  • داشتن دو دست لباس کار مختلف بر اساس فصل
  • قابلیت شستشوی راحت لباس بدون تغییر رنگ و فرسودگی

 

انواع لباس کار

هر مدل لباس کار برای یک یا چندین فعالیت خاص مناسب است. اما همه آنها باید کیفیت ساخت بالا داشته باشند و بتوانند در برابر اثرات محیطی، شستشوی زیاد و کار در محیط‌های دشوار دوام بالا داشته باشند. به طور کلی، انواع لباس کار به شرح زیر هستند:

  • لباس کار دو تیکه: این لباس به صورت کاپشن و شلوار عرضه می‌شود. سبک طراحی این لباس‌ها به صورت اداری است و از چندین جیب در کاپشن و شلوار تشکیل شده است.
  • لباس کار یکسره: این لباس به صورت یک تیکه تولید می‌شود که شبیه لبس خلبانی است. برای پوشیدن این لباس کار اول باید پاها در قسمت شلوار قرار گیرند و سپس دست راست و دست چپ داخل لباس می‌رود.
  • لباس کار دوبنده: این لباس دارای دو بند است که لباس ورزش کشتی را تداعی می‌کند. پوشیدن این لباس راحت است و فرد می‌تواند بسته به ابعاد بدنی خود، بند آن را تنظیم کنید. در زیر این لباس اغلب یک تیشرت سفید پوشیده می‌شود.

 

محبوب ترین لباس کار دوبنده

دو نوع از محبوب ترین لباس کار دوبنده وجود دارند. این مدل‌ها از نظر جنس به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • لباس کار دوبنده لی: این لباس از پارچه لی ساخته شده است که دوام و کیفیت بالایی دارد. ضخامت پارچه لی بیشتر از کتان است و توصیه می‌شود در فصول سرد پوشیده شود.
  • لباس کار دوبنده کتان: این لباس از پارچه کتان ساخته شده است که طول عمر بالایی دارد. ضخامت پارچه کتان کمتر از لی است و توصیه می‌شود در فصول گرم پوشیده شود.

 

چاپ و گلدوزی روی لباس کار

این امکان وجود دارد که روی لباس کار از نشان، لوگو یا مشخصه‌های تصویری برند خود استفاده کنید. هر مدل لوگو و نوشته‌ای به صورت گلدوزی شده روی لباس کار مورد نظر خود نقش می‌بندد. این لباس هم جنبه تبلیغاتی دارد و هم منعکس کننده برند و هویت سازمانی است.

برای کلیه مشاغل اعم از کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها و کارگاه‌های تولیدی می‌توانند از خدمات چاپ و گلدوزی روی لباس کار بهره‌مند شوند. با لباس کار دوبنده تبلیغاتی می‌توانید برند خود را به مردم معرفی کنید.

 

قیمت لباس کار دوبنده

لیست قیمت لباس کار دوبنده بسته به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. برای مثال، جنس لباس هر چه کیفیت بیشتری داشته باشد و از پارچه و دوخت خوبی ساخته شود، قیمت بیشتری دارد. از دیگر عوامل مؤثر در هزینه خرید لباس کار دوبنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس پارچه
  • نوع لباس
  • برند تولید کننده
  • میزان عرضه و تقاضا
  • تکنولوژی‌های مورد استفاده
  • قیمت مواد اولیه

 

تولید و فروش لباس کار دوبنده با کاراپوش

تولید انواع لباس کار در ایران با کیفیت بالا انجام می‌شود. از این رو، هیچگونه نگرانی بابت دسترسی به این مدل لباس در کشور وجود ندارد. کاراپوش با سال‌ها سابقه در تولید و فروش لباس کار دوبنده و دیگر انواع لباس کار می‌تواند بهترین محصولات را مطابق با نیازهای شما ارائه دهد.

از انواع لباس کار تولیدی کاراپوش می‌توان به کاپشن تکی، کاپشن شلوار مهندسی، لباس کار یکسره، لباس کار دوبنده (جین و کتان) اشاره کرد. برای خرید لباس کار دوبنده ارزان و باکیفیت با تیم فروش کاراپوش تماس بگیرید.

KaraPosh
ارسال دیدگاه