تولید لباس کار مهندسی

تولید لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی همان لباس کار دوتکه می باشد که اغلب از جنس پلی استر و پنبه تولید می شود. مهندسان به دلیل این که فعالیت چندانی ندارند و بیشتر وظیفه نظارت را بر عهده دارند از این مدل لباس کار استفاده می کنند.

لباس کار یا به بیان دیگر لباس فرم است که جهت حفاظت از کارکنان در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر جنبه حفاظتی، لباس های کار جهت یکسان کردن ظاهر نیروی کار، شناسایی آنان از سایر افراد و ایجاد آراستگی و نظم نیز کاربرد دارند.

به طور کلی لباس کار با توجه به شرایط کار، آب و هوا، نوع فعالیت و سلیقه افراد طراحی و انتخاب می شود. مهم ترین کاربرد این پوشش ایجاد حفاظت و ایمنی افراد در برابر خطرات و حوادث احتمالی است.

خرید لباس کار مهندسی

برای خرید یک لباس کار مهندسی حرفه ای باید همواره فاکتورها و عواملی را مد نظر قرار دهیم این ویژگی ها اگر در لباس های کار رعایت نشده باشند، علاوه براینکه کار کارکنان و کارگران را مختل می کنند باعث به خطر افتادن جان آنها نیز خواهند شد.

 

سایز مناسب لباس کار مهندسی

از نکات مهم در هنگام تهیه لباس کار های مهندسی و استفاده از آن ها در فضا های کاری مختلف، سایز و اندازه لباس ها می باشد که بسیار حائز اهمیت است. انتخاب سایز مناسب لباس کار، نقش بسزا و ویژه ای در حفظ ایمنی و حفاظت افراد دارد و از مهم‌ترین شاخص های موثر و اثربخش در یونیفرم مهندسی استاندارد به شمار می آید.

 از خصوصیات و ویژگی های لباس کار استاندارد و ایمن داشتن سایز مناسب می باشد، از نکته های بسیار مهمی که درباره یونیفرم استاندارد توصیه شده است این می باشد که دقیقا مطابق با سایز بدن شخص تولید شده باشد و به هیچ وجه لباس‌ های گشاد به علت کاهش ایمنی و لباس‌ های تنگ به خاطر محدود بودن حرکت خودداری فرمایید.

 

برای درک اهمیت استفاده از لباس کار پیشنهاد می کنیم این نوشته را هم مطالعه کنید.

 

جنس لباس کار مهندسی

 از دیگر فاکتور های مهم در ایجاد و حفظ ایمنی و استاندارد های در نظر گرفته شده ی دوخت یونیفرم های کاری در محیط‌ های متفاوت، بر اساس جنس پارچه ها و ضخامت آن ها و نیز بسته به فضای کاری و فصلی که کارکنان در آن به سر می برند باید متناسب باشد. بیشتر لباس‌ های مهندسی ایمن و استاندارد از پارچه‌ های مرغوب و قابل شست و شو و بدون مواد آلرژی‌ زا با ضخامت‌ های مختلف تولید می شوند.

 

رنگ لباس کار مهندسی

 فاکتور بسیار مهم دیگری که در این خصوص وجود دارد رنگ لباس کار حرفه ای است که در برای طراحی و دوخت لباس کارهای مهندسی باید رنگ مناسب انتخاب شود. همانطور که می‌دانید یونیفرم مهندسی دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی است که توسط سازمان و مجموعه‌ای که در آن مشغول فعالیت هستید انتخاب می‌شود، اما متداول‌ترین رنگ هایی که برای این نوع یونیفرم استفاده می‌شود سورمه‌ای، مشکی، طوسی و قهوه‌ای است علت آنها به خاطر افزایش قدرت دید در شب و محیط‌های تاریک و ارتفاعات زیاد برای پروژه‌های عمرانی نیز از نوارهای شبرنگ با رنگ های نارنجی و فسفری استفاده می‌شود.

 

لوازم ایمنی جانبی

 برای انتخاب لباس کارهای مهندسی استاندارد مسئله بسیار مهم دیگری که وجود دارد توجه به لوازم ایمنی جانبی به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش خطر و آسیب های احتمالی در محل کار است. از دیگر لوازم ایمنی جانبی می توان به دستکش، کفش و کلاه کار اشاره کرد. با در نظر گرفتن این تجهیزات ایمنی لباس کارهای مهندسی می توان ضریب خطر و آسیب های احتمالی را تا حدود زیادی کاهش داد.

 

طراحی لباس کار مهندسی استاندارد

 آخرین فاکتور بسیار مهم دیگر تهیه و خرید یونیفرم مهندسی استاندارد است که باید به طراحی و دوخت بخش های مهم از قبیل یقه، آستین، جیب و دمپای شلوار اشاره کرد. از مهم ترین ویژگی های طراحی و دوخت یک یونیفرم استاندارد با ریسک ایمنی بالا داشتن آستین های بلند، 2 الی 4 عدد جیب متوسط، یقه نسبتاً پوشیده و شلوارهای دمپای راسته همچنین سر آستین مچ دار یا دکمه دار می توان اشاره کرد.

 برای مشخص کردن نام تجاری سازمان می توان بر روی لباس های کار پرسنل لوگو یا نام تجاری چاپ کرد این کار به زیبایی و اعتبار برند کار شما را نشان می دهد. وجود یونیفرم به ویژه یونیفرم مهندسی تاثیر بسزایی بر روی کارکنان، تشویق و ترغیب و نظم بخشی در محیط کار و پروژه های عمرانی و مهندسی بر جای خواهد گذاشت.

 

قیمت لباس کار مهندسی

کاراپوش تولید کننده انواع پوشاک صنعتی و تبلیغاتی یکی از معتبرترین تولید کنندگان این انواع لباس کار در ایران می باشد. از مهم ترین تولیدات این مجموعه می توان به لباس کار مهندسی با استفاده از مرغوب ترین پارچه بدون محدودیت در طرح و رنگ بندی با بالاترین کیفیت دوخت اشاره کرد.

قیمت لباس کار بسیار متفاوت است. ویژگی های پارچه لباس، تکنیک دوخت، اکسسوری های استفاده شده و تعداد تکه های لباس از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت ها هستند. لذا قیمت ها با توجه به این عوامل متفاوت هستند.

 همچنین از آنجائیکه عوامل خطر در هر حرفه متفاوت است، ویژگی های لباس های تولید شده نیز متفاوت است. مثلا تفاوت های مهمی در جنس مواد و متریال ساخت روپوش طراحی شده برای آب و هوای سرد و روپوش آلومینیومی طراحی شده برای استفاده در شرایط آتش سوزی، انفجار و تشعشع حرارتی وجود دارد.

کاراپوش همیشه 3 اصل را سرلوحه فعالیت حرفه ای خود قرار داده: توجه به کیفیت محصولات، برای اعتماد مشتریان خود بکوشیم و همواره کوشیده ایم تا در فرآیند تولید و عرضه محصولات خود بروز باشیم.

KaraPosh
ارسال دیدگاه