انواع مدل تی شرت

انواع مدل تی شرت

تی شرت و انواع مدل های ان

تی شرت یکی از انواع محبوب و پرطرفدار پوشاک و از لباس های مد امروز است که به جهت ساختار طراحی T شکل با نام تی شرت شناخته می شود. این لباس می تواند آستین بلند، کوتاه یا بدون یقه باشد. آنها معمولا از ترجیحات افراد برای استفاده در فصول گرم و معتدل چون بهار و تابستان هستند.

تی شرت ها اصولا استفاده راحتی دارند و معمولا از جنس پارچه هایی تهیه می شوند که خنک است و باعث ایجاد تعریق نمی گردد و همینطور تنوع در طرح و رنگ بندی از جمله مواردی است که به محبوبیت این نوع از پوشاک انجامیده است. با اینحال تی شرت یکی از لباس های ضروری در ماه های تابستان است.

در واقع همانطور که لباس ضروری در ماه های زمستان کاپشن است، لباس ضروری در ماه های تابستان نیز تی شرت است. تی شرت ها لباس هایی همه کاره هستند و می توان از آنها در گردش ها و جلسات ساده تا رویدادهای دیگر از جمله مهمانی ها، محل کار، ورزش و تمرین و… استفاده کرد.

آنها در طرح هایی با الگوهای مختلف، انواع چاپ شده و چاپ نشده عرضه می شوند. همینطور از جنس پارچه های مختلف اعم از پنبه، کتان، پلی استر، ابریشم و غیره تولید می گردند. تی شرت ها معمولا بر اساس جنیست مرد و زن، حداقل در طرح و رنگ بندی های متفاوت از هم تولید می شوند اما در برخی مدل هایشان قابل استفاده برای هر دو جنسیت مرد و زن هستند.

 

تاریخچه پیدایش تی شرت

چیزی که ما آن را به عنوان تی شرت می شناسیم، در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی وارد مد پوشاک مردانه شد و اولین بار توسط سربازان مورد استفاده قرار گرفت. گفته می شود که این لباس ابتدا برای ارتش طراحی شده بود و سپس سربازانی که از جبهه بر می گشتند آن را وارد زندگی روزمره می کنند.

در واقع این لباس محبوب امروزی اول به عنوان لباس زیر برای سربازان استفاده می شود و سپس در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. و پس از دهه ۱۹۵۰ میلادی و بعد از اینکه بازیگر سرشناس آن موقع یعنی مارلون براندو برای اولین بار در فیلم اتوبوسی به نام هوس با تی شرت ظاهر شد، به مرور تی شرت ها تبدیل به یک ترند لباس ضروری برای همه سنین از مردان تا زنان و کودکان شدند.

 

انواع مدل تی شرت

یکی از مهمترین عوامل محبوبیت تی شرت ها همین تنوع گسترده آنها در طرح و رنگ و مدل است. علاوه بر اینکه تی شرت ها به لحاظ جنس پارچه ساختشان بسیار متنوع هستند، به لحاظ طراحی نیز دارای انواع متعددی هستند که عمدتا تفاوت در یقه آنها است. برخی از رایج ترین و پر استفاده ترین این تی شرت ها عبارتند از:

👕تی شرت یقه گرد

تی شرت های یقه گرد یک مدل تی شرت عالی مخصوصا برای آقایان با اندامی عضلانی است. در واقع این مدل تی شرت به فرد این امکان را می دهد که تمام خطوط بدن را منعکس کند. البته جنس پارچه تی شرت نیز بسیار مهم است. با اینحال تی شرت های یقه گرد که ساختار طراحی یقه آنها به صورت گرد طراحی شده است، همچون تی شرت های یقه ۷ از محبوب‌ترین تی شرت ها هستند.

👕 تی شرت یقه ۷

تی شرت یقه هفت نیز یکی از تی شرت های محبوب و پراستفاده است که یقه آن به صورت ۷ طراحی شده است. لذا افراد با صورت گرد و شانه های پهن می توانند از تی شرت های دارای این نوع یقه استفاده کنند. زیرا تیپ بدنی آنها را برجسته می کند و ظاهری متناسب به آنها می بخشد. به علاوه این تی شرت گردن و قد شما را کشیده تر نشان می دهد.

👕 تی شرت یقه پولو

در تی شرت های یقه پولو، تی شرت دارای یقه ای است که به طرفین باز می شوند. فرقی هم ‌نمی کند دکمه دار باشند یا باز، یقه های پولوشرت ها همیشه به طرفین باز می شوند. دلیل نامیدن این تی شرت به تی شرت یقه پولو یا پولوشرت هم بخاطر این است که در ابتدا از این تی شرت های یقه دار، ورزشکاران چوگان و تنیس استفاده می کردند. این تی شرت ها رسمی تر از تی شرت های بدون یقه هستند.

👕 تی شرت یقه Y

اگر بخواهیم تعریفی ساده از تی شرت یقه Y ارائه بدهیم باید گفت که این نوع تی شرت مدل بدون یقه تی شرت یقه پولو است. از این تی شرت معمولا در ترکیب با شلوار جین یا شلوار باری و همینطور شلوار گرمکن برای مجالس غیر رسمی و نیمه رسمی استفاده می شود.

👕 تی شرت یقه ایستاده

این نوع تی شرت همانطور که از عنوان آن نیز پیداست دارای یقه ای به حالت ایستاده است. این یقه حالتی رسمی به ظاهر فرد می دهد و برای کسانی که صورت و گردن کشیده دارند بسیار مناسب است.

 

کاربرد و استفاده های تی شرت

تی شرت ها از کاربرد و استفاده های بسیار گسترده ای برخوردار بوده و به عنوان یک لباس همه کاره مطرح هستند. شما می توانید مثلا از تی شرت های یقه گرد و یقه هفت برای ترکیب و استایل های روزانه یا دورهمی ها و همینطور استایل های ورزشی استفاده کنید و از مثلا تی شرت های یقه دار مثل پولوشرت ها یا یقه ایستاده برای ترکیب و استایل های رسمی و نیمه رسمی بهره ببرید.

اصولا تی شرت ها از جنس پارچه های خنک و تابستانی ساخته می شوند و در فصول گرم احساس راحتی به شما می بخشند. با اینحال تی شرت ها نوعی لباس دم دستی هستند که برای هر مناسبت و استایلی می توانید مدل مناسب خود را بیابید. بر این اساس می توان گفت که تی شرت ها مد روز هستند و در زندگی روزمره یا تجاری ما نقش مهمی دارند.

 

قیمت تی شرت

تی شرت ها معمولا به نسبت سایر پوشاک از قیمت های مناسب تری برخوردار هستند و این شاید بخاطر ساختار طراحی ساده و پارچه کمتری است که تولید آنها نیاز دارد. با اینحال قیمت تی شرت ها بر اساس یک سری از موارد تعیین می گردد. مثلا استفاده از الیاف طبیعی یا مصنوعی یا درصدی از هر یک از این دو نوع الیاف در کنار برخورداری از طرح و نقش یا رنگ بندی و همینطور دوخت و برند آن در قیمت هر یک از انواع مدل های تی شرت تاثیرگذار است.

کلیدواژه : انواع تی شرت
KaraPosh
ارسال دیدگاه